مطالب مفید

مقدمه
 

تمامی عزیزانی که گوشی هوشمند استفاده میکنند قطعا یا از دستیار گوگل اطلاع دارن یا استفاده میکنن(کساییکه یه مقدار زبان انگلیسیشون خوبه) یا حداقلش اینه که تو گوشیشون دارن.این محصول مثل محصولات دیگه اول برای انگلیسی زبان ها کاربرد خاصی داره ولی پیش بینی هایی از این دست وجود داره که در آینده زبان های دیگم قراره بهش اضافه بشه. و اما به سفارش کانون تبلیغاتی تکین پرداز تبریز ما هم یک ترجمه در مورد اینکه این ربات چیه و چه کاربردی داره و تاثیرش کلا روی سئو چیه رو براتون تدارک دیدیم که امیدواریم بپسندید.
 

 

 

 

google assistant آینده سئو با

 

 

 تنها چیز مهمی که باید الان بهش اهمیت بدیم چگونگی تغییر روش سنتی جستجو با ورود google assistant هست.این محیط جدیدیه که صاحبین سایت باید توش پیشرفت کنن. ما داریم وارد محیطی میشیم که باید با اسکرول کردن موس و تایپ کردن خداحافظی کنیم. ما همین الان در حال تعامل با این تکنولوژی با اسپیکرهای هوشمند ودستیارای هوشمند طرفیم. ما با این نرم افزارها مکالمه میکنیم و اونام جواب مارو میدن.
 

با وویس و جستجوی مکالمه ای ، وارد آبهای آزاد سئو میشیم.
 


SERP و SEO
 

با گوگل کاربران روزانه حدود 3.5 میلیون جستجو رو انجام میدن.اگه برند ها تلاش کنن تا توسط متورهای جستجو بیشتر دیده بشن و بیشتر به محتوای مربوط توجه کنن ، در نتیجه مکالمات و ترافیک بالاتری رو تجربه میکنن. اگه برندی توی صفحه اول SERP دیده نمیشه، پس اون برند در کل نامرئی هست و 75% کاربران از صفحه اول نمیگذرن که به صفحه بعد برسن تا روی اون کلیک کنن.همه برندهای بزرگ و کوچک باید به اهمیت این موضوع که با بکارگیری از تکنیک های سئو ، برای افزایش رنکینگ و درآمد خود بهره ببرند.
 

جستجوی شخصی سازی شده
 

اخبار این روز ها، درباره ساخت "گوگل شخصی سازی شده" برای هر شخصه. الان ما تو آستانه SEO – که دربارش حرف زدیمو PASOpersonal assistant search optimization- در راستای افزایش سئو وایسادیم.با ارایه دستیار گوگل بر روی گوشی های هوشمند گوگل pixel ، google buds  و google home mini یک گزینه گفتگو برای پیدا کردن  جواب سوال ها وجود داره. بدون استفاده از دست ،سریع و با استفاده از گفتگو زندگی مردم با این تکنولوژی راحت تر شده. مثلا ما وقتی به دستیار گوگل خود میگوییم درباره یک سوشی خوب اطلاعاتی بده ، به ما بین 1 تا 10 تا نتیجه نشون میده.میتونین تصور کنین اون 10 تا نتیجه چقدر ترافیک بدست میارن؟
 

هدف بالایی که صاحبین برند ها باید داشته باشن بودن در بین اون 10 تا گزینس که دستیار گوگل به کاربرا نشون میده.برای اینکه اون اتفاق بیفته صاحبین برند ها باید روی استراتژی های PASO تمرکز کنن و در این بین انرژی خودشونو روی سئو سایتشون بزارن.
 

اقدامات در گوگل
 

اگه یک برند هنوز توی عرصه جستجوی صوتی وارد نشده، گوگل این اتفاقو ممکن کرده که بتونین توش پیشرفت کنین. اقدامات اونا در گوگل باعث میشه اشخاص با استفاده از دستیار گوگل فقط با استفاده از جستجوی صوتی فعالیت های خودشونو تکمیل کنن.مثل سفارش غذا، رزرو هتل و... . یک توسعه دهنده دستیار گوگل میتونه با استفاده از پلتفرم های پیشنهادی نرم افزارهایی رو طراحی کنن تا در هرجاییکه دستیار گوگل وجود داره اونا هم پیدا بشن.برای مثال توسعه دهندگان دستیار گوگل دکمه "action" رو طراحی کرده اند تا به کاربران این اجازه رو بده که با برند ها گفتگو کنند و با محصولات و سرویس های آنها ارتباط داشته باشند.
 

برندها و دستیار گوگل
 

برندهای زیادی همین الان با استفاده از دکمه action تونستن با گوگل ارتباط برقرار کنند و ترافیک خوبی رو از گوگل دریافت کردن.مثلا:
 

  1. Kayak اولین برندی بود که وارد این قضیه شد و با استفاده از ربات چت گوگل تونست با کاربرا ارتباط برقرار کنه.برای چت کردن تمام کابرا باید میگفتن "اوکی گوگل به کایاک وصل شو" وبا استفاده از نرم افزار کایاک کاربرا میتونستن سوالاتی در مورد مسافرتشون بپرسن.مردم میتونستن درباره گزنه های هتل موجود برای تعطیلاتشو توی آفریقای جنوبی سوال بپرسن و میتونستن برا مدت اقامتشون فقط با حرف زدن جا رزرو کنن. کایاک یک رویکرد جدید در جستجو برای نتایج موتور جستجو بود.
     
  2. کاربرا همچنین میتونن اخبارشونو مستقیما با wall street journal  از دستیار گوگل تو google home بشنون.به همین راحتی که یکی بگه" اوکی گوگل به  wall street journal  بگو تا آخرین اخبارشو بهم بگه." و کاربر بعدش میتونه به آخرین اخبار گوش کنه.مرسی ربات گوگل.
     
  3. PGA به کاربر اجازه میده تا اخبار تیم رو شخصی سازی کنه.
     

مبارزه گوگل برای پروزی در مبارزه چت وویس در رقابت آمازون، فیسبوک و اپل شکل گرفت.
 

گوگل با بلند مدت ترین ثابقه در میان موتورهای جستجو این اطمینان رو میده که هر جنبه از جستجو رو بررسی و درک کرده. تمامی اون دانش قراره که در توانایی های دستیار گوگل جا بگیره. ولی این سوال باقی میمونه که چطور سئو شما در این محیط قراره به PASO انتقال پیدا کنه.

 

تولید شده در: شرکت تبلیغاتی تکین پرداز تبریز

 

مترجم:

 

تاریخ انتشار :