مطالب مفید

تاریخچه سئو

 

این یک مقاله نظری در مورد سئو هستش که توسط آژانس تبلیغاتی تکین پرداز تبریز ترجمه شده.این مقاله ترجمه شده از سایت moz هست که میتونه به سئو کاران عزیز دید وسیعتری در مورد نحوه عملکرد گوگل در زمینه سئو بده و کمک کنه که دوستان عزیز سئو کار بتونن راحت تر خودشونو با شرایط احتمالی که ممکنه گوگل در آپدیت هاش بوجود بیاره خودشونو وفق بدند.

بحث ابتدایی در مورد سئو به دسامبر سال 2000 برمیگردد:

با این اندیشه که این سیستم تا سال ها تضمین شده است، گوگل راه اندازی نوار ابزار مرورگر خود را شروع کرد، و با این نوار ابزار رتبه بندی شروع شد. (TBPR) به محض اینکه مدیران سایت شروع به کار بر روی کردند  TBPR، گوگل شروع به رقص خود کرد.

و گوگل شروع به ارایه google toolbar  کرد

اولین آپدیت ثبت شده _ سپتامبر 2002

قبل از "بوستون" (نام اولین آپدیت)، تغییرات  عمده در پاييز 2002 رخ داد. جزئیات نامشخص بود اما این نشان میداد  بیش از یک مانور ماهانه گوگل و به روز رسانی رتبه بندی صفحات بود. به عنوان یک وب مستر گوگل می گوید: "آنها در میانه های راه انهدام هستند."

 

بوستون _فوریه 2003

این نام در SES بوستون اعلام شد, این اولین نام گذاری گوگل برای به روز رسانی بود. در اصل، گوگل هدفش بروز رسانی بزرگ ماهیانه بود.این تغییر بزرگ ترکیبی از الگوریتم تغییرات بود و شاخص اصلی (اصطلاح "مانور گوگل") را تازه می کرد. ایده ماهانه به سرعت به عنوان به روز رسانی مکرر عنوان شد، ولی به زودی این ایده از بین رفت.

 

کاساندا آوریل 2003

 

گوگل با سرکوب برخی از مسائل کیفیت لینک اولیه، مانند ارتباط گسترده از دامنه متعلق به دامنه های موجود پرداخت. کاساندرا نیز سخت به مبارزه با متن پنهان و لینک های پنهان پرداخت.

 

دومینیک _آوریل 2003

در حالی که بسیاری از تغییرات در ماه مه مشاهده شده بود، ماهیت دقیق دومینیک نامشخص بود. رباتها گوگل "Freshbot" و "Deepcrawler" به جریان افتادند، و بسیاری از سایت ها گزارش بونسینگ دادند.و اینگونه گوگل سایت ها را رتبه بندی کرده و سایت هایی که بک لینک نا مناسب داشتند را به صورت اندوه باری ریپورت کرد.

 

اسمرالدا _ جون 2003

 

آغازی بود بر شروع پایان بروزرسانی منظم ماهانه گوگل،و بیشتر به عنوان شروع یک پروسه بزرگ به روز رسانی مطرح شد. رقص"گوگل" با "Everflux" شروع و با Esmerelda جایگزین شد. اسمرلا  احتمالا بیانگر برخی از تغییرات عمده زیرساختی در گوگل بود.

 

فریتز_جولای 2003

 

نهایتا رقص ماهانه گوگل سرانجام با آپدیت "Fritz" به پایان رسید.به جای تعمیرات اساسی وکامل شاخص ماهانه ایندکس های خشن ماهانه ، گوگل به یک رویکرد تدریجی تغییر روی آورد.امروزه  شاخص ایندکس در حال حاضر تغییر روزانه است.

 

سیستم ایندکس تکمیلی سپتامبر 2003

 

به منظور ایندکس کردن بیشتر اسناد بدون به خطر انداختن قدرت عملکرد گوگل ، برخی از نتایج به فهرست "مکمل" تقسیم شد. تا زمانی که شاخص ها جمع بندی و جمع آوری شد.در این زمان این احساس خطر که نتایج گوگل در سیستم تکمیلی چگونه خواهد بود به تیتر داغ تاپیک های سئو تبدیل شد.تا اینکه بعدا این موضوع به صورت کامل جمع بندی شد.

 

فلوریدا _ نوامبر 2003

 

این بروز رسانی بود که به روز رسانی (و احتمالا صنعت جستجوگرها) را مطرح کرد. بسیاری از سایت های رتبه بندی خود را از دست داده و صاحبان کسب و کار خشمگین شدند. فلوریدا صدای ضربه ناقوس مرگ برای تاکتیک های کم ارزش دهه نودی بود،مانند تکرار مکرر کلمات کلیدی و این کار بازی سئو را بیش تر و بیشتر جذاب کرد.

 

آستین _ ژانویه 2004

 

هر چیز که در فلوریدا از دست رفت، آستین به تمیز کردن آن پرداخت. گوگل به کرک کردن تاکتیک های فریبنده در-صفحه پرداخت، از جمله متن نامرئی و متا تگ بیش از اندازه. برخی به این باورند که گوگل الگوریتم "تپه" را به بازی افزود تا به ارتباط صفحه به طور جدی آغاز شود.

 

براندی_فوریه2004

 

گوگل تغییرات مفاوتی را ارایه داد، از جمله توسعه شاخص های عظیم،شاخص های نهفته معنایی نمایه سازی (باشگاه علوم کامپیوتر)، افزایش توجه به اهمیت متن و همچنین ارتباط و مفهوم لینک  "neighborhood". باشگاه علوم کامپیوتر (gsi) گسترش توانایی گوگل در درک مترادفات و نیز زمان تجزیه و تحلیل کلمه کلیدی را به سطح بعدی انتقال داد.

 

گوگل IPO _ آگوست 2004

 

اگر چه واضح است بروز آپدیت الگوریتم حادثه مهم در تاریخچه گوگل نیست- گوگلM19سهام فروخت, و  B $1 .67سود کردو و مجموعه ارزش بازار خود را به بیش از B$20در ژانویه سال2005  افزایش داده ، قیمت سهم گوگل از آن زمان بیش از دو برابر شده است.

 

Nofollow_ ژانویه 2005

 

مبارزه با اسپم و کنترل کیفیت لینک ارسالی، گوگل، یاهو و مایکروسافت در مجموع ویژگی "nofollow" معرفی و ارایه کرد.nofollow برای پاک کردن پیوند های بدون مصرف، که شامل بلاگ های با کامنت های هرز نیز بود. در حالی که الگوریتم های سنتی نارسا بودند، این تغییر به تدریج تاثیر قابل توجهی در نمودار پیوند داشت.

 

آلگرا_فوریه 2005

 

مدیران سایت شاهد تغییرات رتبه بندی بودند، اما جزئیات بروز رسانی معلوم نبود. برخی فکر می کردند آلگرا “sandbox” را تحت تاثیر قرار داده در حالی که دیگران بر این باور بودند که  باشگاه علوم کامپیوتر آن را بهینه کرده بود..علاوه بر این، برخی بر این باورند که گوگل شروع به جریمه کردن لینک های مشکوک کرده بود.

 

بوربن_می 2005

 

“goodGuy” (مانند (matt cutsاعلام کرد گوگل در حال اجرایی کردن "چیزی حدود  3.5  (عدد)تغییر در کیفیت جستحو می باشد".کسی مطمین نبود آن 0.5 تغییر دقیقا چیست،اما اعضای وب مستر جهان حدس میزدند که بوربن برای محتوای تکراری و لینک های غیر متعارف تعبیه شده.

 

جستجوی شخصی سازی شده_جون 2005

 

بر خلاف تلاش های قبلی در شخصی سازی تنظیمات سفارشی و پروفایل های مورد نیاز شخصی جستجو ،در سال 2005 ظهور کرد و به طور مستقیم کاربران را مورد هدف قرار داد؟ پیشینه جستجو نتایج را تنظیم می کرد. اگر چه در ابتدا تاثیر کمی داشت ، اما گوگل خواستار این بود که از سابقه جستجوی برای بسیاری از برنامه های کاربردی استفاده کند.

 

XMLنقشه سایت_ جون 2005

 

گوگل به وب مسترها اجازه داد تا با استفاده از نقشه های XML که با ابزار های وبمستر در دسترس بود استفاده کرده ؛ و با دور زدن روش های سنتی نقشه سایت HTML، و ارایه SEO ،تاثیر مستقیم (البته جزیی) بر جستجوگر ها و شاخص ها بگذارند.

 

گلیگان_سپتامبر 2005

 

که به نام آپدیت "اشتباه" نیز شناخته می شود! وبمستر ها شاهد تغییراتی بودند (که ظاهرا در حال رخ دادن بود)،اما گوگل ادعا میکرد که هیچ تغییر بزرگی در الگوریتم ها اتفاق نیفتاده. مت کاتس یک پست در وبلاگ خود در باب توضیح آپدیت گوگل (در آن زمان) در مورد شاخص داده های روزانه و نیز Toolbar PR و دیگر معیار های گوگل که به طور 3 ماهه تغییر داده میشود نوشت.

 

جگر _ اکتبر 2005

 

گوگل یک سری به روز رسانی منتشر کرد،که بیشتر لینک های با کیفیت پایین از جمله لینک های متقابل هدف پیوند(پولی) و لینک های ضاتا با کیفیت پایین را هدف قرار داد.   jagger حداقل در سه مرحله ارایه شد، که تقریبا از سپتامبر تا نوامبر 2005 بطول انجامید،که مهمترین پک آن در اکتبر ارایه شد.

 

Google Local/Maps_اکتبر 2005

 

پس از راه اندازی مرکز کسب و کار محلی در مارس 2005 و تشویق به کسب و کاربه  به روز رسانی اطلاعات آنها،گوگل داده های نقشه های خود را به LBC متصل نمود.در حرکتی که تغییرات آن نهایتا موجب ایجاد تغییراتی در سئو محلی شد.

 

Big Daddy _دسامبر 2005

 

از نظر فنی،بیگ ددی یک آپدیت زیر ساختی بود ،و چند ماه آینده نقش خود را در مارچ 2006 ایفا کرد.بیگ ددی نحوه استانداردسازی در URL  های گوگل را تغییر داد.و برخی مشکلات تکنیکی را حل کرد.

 

آپدیت تکمیلی_نوامبر 2006

 

 در طول سال 2006 به نظر میرسید که گوگل تغییراتی تکمیلی در شاخص ها  و نحوه فیلتر کردن صفحات را مورد توجه قرار داده بود.در اواخر 2006ادعا کردند که این آپدیت تکمیلی شامل مجازات برای هیچ کس نیست(حتی اگر گاها چنین احساس شود)

 

هشدار اشتباه_ دسامبر 2006

 

تحرکاتی در باب اینکه در ماه دسامبر آپدیت جدیدی در حال آمدن است بوجود آمده بود،در عین حال برخی گزارش ها نشان دهنده تغییرات عمده در رتبه بندی های سایت در ماه نوامبر وجود داشت،اما گوگل ادعا کرد که هیچ تغییر عمده ای رخ نداده.

 

جستجوی جهانی_می 2007

 

در حالی که الگوریتم های ساده تان آپدیت نشده بود،گوگل نتایج جستحوهای سنتی مانند News, Video, Images, Localو دیگر گزینه هارا یکپارچه کرد.و به صورت چشم گیری فرمت آنها را تغییر داد.

 

Buffy_جون 2007

 

به افتخار ونسا فوکس ،روم گوگل بروز رسانی شد ،و آپیدت "بافی" تعمید داده شد.هیچ کس مطمین نبود چه اتفاقی افتاده و مت کاتس یاد آور شد که بافی اجتماع چندین تغییر کوچکتر است.

 

Deway_آوریل 2008

 

در اواخر و اوایل مارچ به نظر میرسید که تغییراتی در مقیاس بزرگ رخ داده،ولی جزییات آن نامعلوم بود.برخی به این که گوگل در حال ارایه مطعلقات داخلی خود است،(مانند کتاب های گوگل )مشکوک بودن اما هیچ شواهدی دال بر این ادعا وجود نداشت.

 

Google Suggest_آگوست2008

 

در یک تغییر عمده در لوگو و home page گوگل،گوگل بخش پیشنهادات را معرفی کرد،که همان نمایش جستجوهای پیشنهادی در منوی کرکره ای زیر جعبه جستجو به عنوان بازدید کننده نمایش داده شد.پیشنهادات بعد ها باعث بوجود آمدن گوگل اینستانت شد.

 

تگ های با مرکزیت ارتباط _فوریه 2009

 

گوگل و مایکروسافت و یاهو مشترکا برای پشتیبانی از برچسب متعارف اجازه می دهد وب مسترها برای ارسال سیگنال های استانداردسازی جستجو به رباتها بدون تأثیر بازدید کنندگان انسانی عمل کنند.

 

وینس_فوریه 2009

 

سئو کاران یک آپدیت بزرگ را گزارش دادند که شدیدا برندهای بزرگ را مورد لطف قرار داده بود.مت کاتس وینس را با نام "تغییر بزرگ" معرفی کرد.عده ای هم بر این باور بودند که این موضوع در دراز مدت پیامدهایی خواهد داشت.

 

کافیین(مشاهده)_آگوست 2009

 

گوگل نمایشی از یک تغییر بزرگ زیرساختی ارایه کرد،که شامل سرعت بخشیدن به جستجوگرها(کراولر)، بسط دادن شاخص ها، ادغام شاخص ها و رتبه بندی ها در یک زمان بسیار نزدیک بود.که مدت زمان آن ماه ها طول کشید،که نهایتا برای اولین بار در آمریکا اجرا شد و پایان این پروژه در اوایل سال 2010 بود.

 

 

Real-time search _ دسامبر 2009

 

اینبار realTimeSearch برای فیلدهای تویتر، تازه های گوگل، محتواهای تازه اضافه شده، وتعدادی منابع دیگر که همه در realTime جمع آوری شده بودند و منابع با گذر زمان رو به افزایش بودند مانند ویدیو ها.

 

Google places _آوریل 2010

 

همچنین “places” صفحاتی بودند که در سپتامبر 2009 ارایه شده بودند، آنها اصالتا بخشی از گوگل مپ بودند.ارایه رسمی google places برندسازی مجددی برای local business center بود که صفحات مکانها به نتایج جستجو اضافه شد و همچنین شامل برخی امکانات نیز بود که شامل تبلیغات منطقه ای جدید بود.

 

 

 

_May Day می 2010

در اواخر آوریل و اوایل می،وبمسترها متوجه کاهش قابل توجهی در ترافیک ورودی خود شدند.مت کاتس بعدها تایید کردmay day تغییری در الگوریتم بود که تاثیری دراز مدت خواهد داشت.سایت های با ظاهر بزرگ و محتوای ناچیز به نحو خاصی آسیب دیدند که پیش زمینه ای بود برای آپدیت panda

 

کافیین (مجازات) _ جون 2010

 

بعد از ماه ها تست کردن گوگل بالاخره زیر ساخت کافیین را تمام کرد.کافیین نه تنها سرعت تازه های گوگل را افزایش داد بلکه کرالرها و شاخص ها بسیار به هم نزدیک و ادغام کرد.نتیجه این موضوع افزایش 50% سرعت ایندکس کردن بود.

 

آپدیت برند _ آگوست 2010

 

این نوعی آپدیت الگوریتم سنتی نبود،گوگل اجازه داد دامنه های برابر چندین بار در SERP نمایش داده شوند.قبلا، دامنه ها محدود به 1 تا 2 مورد بودند.

 

_ Google Instant سپتامبر 2010

 

بر روی توسعه پیشهادات گوگل کار شد و گوگل اینستانت ارایه شد،نمایش جستجوهاش تایپ شده به عنوان یک متن از پیش فرض شده.سئو کاران تقریبا یکباره به حیجان آمدند،تا اینکه متوجه شدند که تاثیر این موضوع بینهایت عادلانه کم بود.

 

Instant previews_نوامبر 2010

 

در نتایج جستجوی گوگل یک آیکون بزرگنمایی ظاهر شد که این امکان را ایجاد می کرد که بازدید کنندگان نگاهی اجمالی به صفحات که از  SERP در حال ظهور است داشته باشند

 

سیگنال های اجتماعی _ دسامبر 2010

 

گوگل و بینگ تایید کردند که آنها از سیگنال های اجتماعی در تعیین رتبه بندی سایت ها استفاده میکنند، از جمله داده هایی که از توییتر و فیس بوک دریافت میکنند. مت کاتس تایید کرد که این توسعه نسبتا جدیدی برای گوگل بود، اگر چه بسیاری از سئو کاران مشکوک بودند که این اتفاق زمانی اتفاق خواهد افتاد.

 

بازدید با امتیاز منفی_دسامبر 2010

 

بعد از افشاگری نیویورک تایمز در مورد چگونگی تجارت الکترونیک سایت های décorMyEyes که رتبه بندی خود را بر اساس بازدیدهای منفی کرده بودند گوگل در یک حرکت نادر و تدارک الگوریتم واکنش گری نسبت به سایت مورد نظر سایت ها را نسبت به واکنش بازدیدکنندگان رتبه بندی کرد.

 

مجازات Overstock.com _ژانویه 2011

در یک اتفاق بسیار نادر تلاشهای مشکوک و عمومی سئو کاران توسط سایت Overstock.com منجر به مجازات بسیار عمومی تر توسط گوگل شد.JCPenny  بخاطر عملکرد منفی ذکر شده، توسط مجازات های گوگل در فوریه مورد حمله قرار گرفت.شرایط گفته شده باعث تغییر در نگرش گوگل شد و این عملکرد پیش در آمدی برای آپدیت پاندا شد.

مجوز بروزرسانی_ ژانویه2011

 

در پاسخ به موارد بالای فایل های اسپمی موجود گوگل یک آپدیت ارایه کرد که طبق معیار مجوز ارایه شده، متون بررسی و دسته بندی شده و اسکرپ ها متوقف میشد.با توجه به گفته مت کاتس این مورد فقط 2% از موراد نمایش داده شده (در صفحه)را شامل بود.این یک اقدام کاملا واضح به سمت آپدیت پاندا بود.

 

Panda/Farmer_23 فوریه 2011

 

یک آپدیت الگوریتم بزرگ که ضربه سختی به سایت ها زد که تقریبا 12% سایت های موجود را تحت تاثیر قرار داد(آمار مستقیم گوگل). پاندا به نظر می رسید که محتوای کم، منابع محتوا وسایت هایی که نسبت زیادی تبلیغات دارند وتعدادی مشکلات موجود دیگر را از بین میبرد.چند ماه نگذشت که پاندا در ماه آوریل در اروپا استفاده شد.

 

دکمه +1_30مارچ 2011

 

در پاسخ به رقابت توسط سایت های اجتماعی بزرگ مانند فیسبوک،توییتر؛گوگل دکمه +1 را ارایه کرد(درست در کنار نتایج لینک ها).کلیک (+1)اجازه میداد تا کاربران با منابع اجتماعی خود نتایج جستحو را تحت تاثیر قرار دهند،چه در نتایج ارگانیک و چه در نتایج paid result(آگهی شده).

 

Panda2.0(#2)_11آوریل 2011

 

گوگل آپدیت پاندای خود را برای تمام نمایشگر هایی که زبان انگلیسی را نشان می داد در جهان ارایه داد(محدود به کشور های انگلیسی زبان نبود).بصورت یکپارچه پیام هایی دریافت شد مبنی بر اینکه داده های کاربران سایت مستقیما از SERP یا توسط خود مرورگر کروم مسدود شده.

 

Panda 2.1(#3)_9 می 2011

 

ابتدا به عنوان پاندا 3 معرفی شد،و به ظاهر گوگل مایل بود تغییرات دیگری را هم اعمال کند. . این تغییرات مورد بحث در جزئیات توسط گوگل نبود و نسبتا کپی(بدون تغییر) به نظر می رسید.

 

Schima.or_2جون 2011

 

مشترکا گوگل یاهو و مایکروسافت اعلام کردند از ظهور نوعی داده های ساختار یافته حمایت می کنند.حتی آن ها تعدادی از "schimas(طرح ها)"را ایجاد کردند که کمکی باشد در مسیر نتایج جستجوی غنی تر در آینده.

 

Panda 2.2(#4)_21 جون 2011

 

گوگل شروع به آپدیت سایت های متاثر از داده های پاندا کرد،و ورژن 2.2 رسما رونمایی شد. آپدیت های پاندا بطور جداگانه از صفحه اصلی و نه در زمان های برابر نمایان شد که نمایانگر آپدیت های ناگهانی گوگل بود.

 

Google+_28جون 2011

 

بعد از برخی مشکلاتی که با رسانه های اجتماعی رخ داد،گوگل حمله جدیدی را به فیسبوک با گوگل + انجام داد. گوگل + در زمینه اشتراک گذاری محتوا وارد عمل شد و به شدت علاقه خود را به محصولاتی چون gmailنشان داد.و خیلی زود متقتضیان وارد آن شدند و طی 2 هفته گوگل + دارای 10میلیون کاربر بود.

 

Panda 2.3(#5)_23 جولای 2011

 

مدیر سایت CHATTER یادآور شد که گوگل آپدیت دیگری ارایه کرده.و همچنان اینکه فاکتور های جدیدی ارایه شده بودند یا این فقط یک یک آپدیت ساده برای داده های پاندا و فاکتور های رتبه دهی بود مبهم باقی ماند.

 

Panda 2.4(#6)_12 آگوست 2011

 

گوگل نهایتا پاندا را به صورت جهانی ارایه کرد هم برای نمایشگر های انگلیسی زبان جهان و هم غیر انگلیسی زبان به جز زبان های چینی ژاپنی و کره ای.گوگل گزارش داد که این موضوع 6-9% سایت ها را در دنیا تحت تاثیر قرار داد.

 

Expanded Sitelinks_16آگوست 2011

 

پس از اندکی آزمایشات،گوگل به طور رسمی expanded site-links را ارایه کرد که بیشتر برای برند ها در نظر گرفته شده بود. این مورد در ابتدا شامل 12 قسمت بود،اما گوگل به نظر میرسید که خواستار محدود کردن آن به 6 قسمت بود.

 

عوامل صفحه بندی_15 سپتامبر 2011

 

برای مشکلات کراول کردن و دوباره کاری های موجود که توسط صفحه بندی ها به وجود آمده بود،گوگل دستور های rel="next" و  rel="prevرا برای شناخت لینک ها معرفی کرد.گوگل همچنان اعلام کرد که تثبیت کننده و استاندارد سازهای خودکار برای نماش همه صفحات ارایه کرد.

 

516 آپدیت Algo_ 21 سپتامبر 2011

 

این یک آپدیت نبود، ولی این یک نشتی اطلاعات شگفت انگیز بود. اریک اشمیت از بخش CEO گوگل گفت که گوگل در سال 2010 ،516 عدد آپدیت انجام دادند.شوکه شدید؟!! آنها بیش از 13000 آپدیت مختلف را نیز آزمایش کردند.

 

Panda 2.5 (#7)_28 سپتامبر 2011 

 

بیش از یک ماه بعد گوگل آپدیت دیگری برای پاندا ارایه کرد.جزیات اینکه چه تغییراتی روی داد هنوز مبهم است،ولی برخی سایت ها گزارش دادند که ترافیک عظیمی از دست دادند.

 

Panda “flux”(#8)_5 اکتبر 2011

 

مت کاتس تویت کرد:"منتظر یه سری flux های مربوط به پاندا در هفته آینده باشید"و حدس زد که تقریبا 2% آپدیت های سطحی پاندا در تاریخ های 3/10 ،13/10 و 18/11 ارایه خواهد شد.

 

رمز گذاری نمایشگرها(کویری ها)_ 18 اکتبر 2011  

 

گوگل اعلام کرد برای مسایل امنیتی کویری های جستجو را آپدیت خواهد کرد.متاسفانه این موضوع ترافیک داده های کلمات کلیدی مرتبط را برای برخی ترافیک های ارگانیک تحت تاثیر قرار داد.این موضوع روند روبه رشدی در همان هفته اول داشت.

 

آپدیت Freshness _ 3 نوامبر 2011

 

گوگل اعلام کرد که تغییر در الگوریتم و ارایه freshness ممکن است تا 35% کویری ها را بهبود بخشد(تقریبا 3 برابر تاثیرات اعلام شده توسط پاندا 1.0). در درجه اول بروزرسانی، نتایج حساس به زمان را تحت تاثیر قرار داد اما شدیدا بر روی محتوای اخیر(تازه ایجاد شده) تمرکز کرد.

 

10 پک آپدیت_ 14 نوامبر 2011

 

این مورد یک ذره غیر عادی بود، که نیاز به کمی شفاف سازی داشت.مت کاتس پستی گذاشت شامل 10 تا از آخرین الگوریتم های بروزرسانی شده بود.بازه زمانی آنها مشخص نبود و همچنین آپدیت های کم اهمیتی بودندولی سرنخی بود از اینکه گوگل چگونه بین الگوریتم ها ارتباط برقرار می کند.

 

Panda 3.1(#9)_18 نوامبر 2011

 

بعد از پاندا 2.5 گوگل وارد بازه “Panda Flux” جایی که آپدیت ها مکررا و به صورت جزیی در ارتباط بودند.برخی آنالیزورهای صنعت ادعا کردند که در تاریخ 18/11 آپدیت 3.1 ارایه شده که حتی به صورت نسبی، نسبت به این تاریخچه ، آپدیت 3.0 هم نبود.و ما نیز از این پس از ادامه شمارش آپدیت های پاندا دست کشیدیم مگر اینکه تاثیرات و تغییرات بزرگی داشته باشند.

 

10 پک دسامبر_دسامبر 2011

 

گوگل یک ست 10تایی آپدیت دیگر ارایه دادو اعلام کرد که این پست ها هر ماه ارایه خواهد شد.آپدیت ها شامل اصلاحیه های کویری های مرتبط ،و دامنه های غیر قابل استفاده و جستجوگر های جدید بلاگ ها و جستجوگرهای جدید فایل های عکس  بودند.اما تاریخ دقیق این آپدیت ها ارایه نشده بودند.

 

30 پک ژانویه _ ژانویه 2012

 

گوگل 30 تغییری که در ماه گذشته رخ داده بود را اعلام کرد که شامل تغییرات الگوی جستجوگر ها تعیین گر کیفیت سایت هایی که در دسترس هستند و بسیاری تغییرات مربوط به لینک های مرتبط و اسنیپت های با  ارزش.این خطی بودکه مابین آپدیت algo و آینده را تار کرد.

 

جستجو + you world _ 10 ژانویه 2012

 

گوگل اعلام کرد یه تغییر رادیکالی در شخصی سازی ارایه کرده که با جدیت google+ و داده های اجتماعی را به SERP ادامه می دهند.همچنین گوگل یک دکمه تغییر وضعیت برای خاموش کردن شخصی سازی اضافه کردند.

 

Panda 3.2 (#10) _ 18 ژانویه 2012

 

گوگل اعلام کرد که یک آپدیت جدید برای پاندا ارایه کرده و همینطور به صورت پیشنهاد گفت که الگوریتم موجود تغغیری نکرده.این موضوع که این آپدیت چگونه در Panda flux  که تا کنون این همه آپدیت را تجربه کرده بود جا گرفته نامعلوم بود.

 

پیام های بالای the fold _ 19 ژانویه 2012

 

گوگل الگوریتم لایه های سایت خود را آپدیت کرد و ارزش سایت هایی که با تبلیغات درون صفحات رتبه خورا بالا برده بودند را شدیدا کاهش داد. این مورد قبلا پیشبینی شده بود که در پاندا ارایه خواهد شد.این آپدیت هیچ نوع اسم رسمی نداشت و همچنین این آپدیت برای سئو کاران Top Heavy نام گرفت.

 

17 پک فوریه _ 3 فوریه 2012

 

گوگل یک سری جدید از آپدیت را با نام های لایت های کیفیت جستجو شامل 17 مورد را ارایه داد.که بیشتر شامل سرعت، تازگی سایت و بررسی کلمه به کلمه بود ، اما یک اعلامیه بزرگ دیگری که داشت انتگرال گیری کیپ تر پاندا از ایندکس اصلی سایت بود.

 

Panda 3.3 (#11) _ 27 فوریه 2012

 

گوگل با ارایه پست جدیدی از آپدیت جدید پاندا فلاکس پرده برداشت که به نظر می رسید به لایه های زیرین سایت ارتباط داشته باشد.این اتفاق دقیقا 3 روز بعد از سالگرد یکسالگی پاندا اتفاق افتاد که یک بازه حیاط غیر منتظره برای پاندا بود.

 

40پک فوریه (2) _ 27 فوریه 2012

 

گوگل در پایان ماه دومین مجموعه "برجسته های کیفیت جستجو" را منتشر کرد و بیش از 40 تغییر در ماه فوریه را اعلام کرد. تغییرات قابل توجه شامل چندین بروزرسانی جستجوی تصویر، چندین نوآوری تازه (از جمله حذف کردن دو بیت قدیمی از الگوریتم) و یک به روز رسانی پاندا  بود.

 

Venice _ 27 فوریه 2012

 

به عنوان بخشی از به روز رسانی ماهانه خود، گوگل نام -کد "ونیز" را ذکر کرد. این بروزرسانی محلی به نظر میرسد که نتایج ارگانیک تهاجمی بیشتری را محلی سازی کرده و اطلاعات جستجوی محلی را محکمتر ادغام کرد. تاریخ ارایه آن ناشناخته بود.

 

کیفیت جستجوی ویدیو _ 12 مارچ 2012

 

این یک بروزرسانی الگوریتمی نبود، اما  Google این انتخاب نادر را در یک جلسه کیفیت جستجو منتشر کرد که برای هر کسی که علاقه مند به الگوریتم است مفید بود، ویدئو زمینه متنوعی را برای هر فرآیند گوگل و اولویت هایش فراهم می کند. این نیز فرصتی برای دیدن  کیفیت  Amit در عمل بود.

 

Panda 3.4 (#12) _23 مارچ 2012

 

گوگل این بار از طریق توییتر بروز رسانی دیگر از پاندا را اعلام کرد، در اظهارات عمومی برآورد کرد که Panda 3.4 حدود 1.6 درصد از نتایج جستجو را تحت تاثیر قرار داده است.

 

50 پک مارچ _ 3 آوریل 2012

 

گوگل بخش دیگری از به روز رسانی را منتشر کرد، که شامل 50 تغییر در ماه مارس بود. این شامل تأیید پاندا 3.4، تغییر در الگوریتم "امتیاز گیری"، به روز رسانی در جستجوی تصویر و تغییر در نحوه نمایش کویری بود که به صورت تغییرات محلی تلقی می شد.

 

اشکال دامنه زاپاس _  16 آوریل 2012

 

گوگل پس از گزارش تعدادی از مدیران وب اعلام کرد که یک خطای داده باعث شده که بعضی از حوزه ها به اشتباه به عنوان دامنه های زاپاس محسوب شوند (و به این ترتیب بی ارزش شده). این یک تغییر الگوریتم عمدی نبود.

 

Panda 3.5 (#13) _ 19 آوریل 2012

 

در اواسط یک هفته پر مشغله برای الگوریتم، گوگل بی سر و صدا یک نسخه به روز رسانی پاندا را منتشر کرد. ترکیبی از تغییرات تاثیرگذار که به سختی قابل اندازه گیری بود اما به نظر می رسد بروز رسانی نسبتا معمولی با حداقل تاثیر بوده است.

 

پنگوئن _ 24 آوریل 2012

 

پس از چند هفته گمانه زنی در مورد "جریمه بیش از حد بهینه سازی"، گوگل در نهایت "بروز رسانی  Webspam" را منتشر کرد که سریع  پس از آن به نام "Penguin" تغییر کرد. پنگوئن تعدادی از عوامل اسپم را اصلاح کرد، از جمله کلمات کلیدی، و 3.1٪ از نمایشگرهای انگلیسی زبان را تحت تاثیر قرار داده است.

 

Panda 3.6 (#14) _ 27 آوریل 2012

 

یک هفته پس از پاندا 3.5، گوگل یکبار دیگر به روز رسانی داده های Panda را منتشر کرد. پیامدهای این به روز رسانی مشخص نبود و به نظر می رسید که تاثیر آن نسبتا کم باشد.

 

52 پک آوریل _ 4 می 2012

 

گوگل جزئیات مربوط به 52 بروز رسانی در ماه آوریل را منتشر کرد، از جمله تغییراتی که با به روز رسانی "پنگوئن" مرتبط بود. سایر موارد برجسته شامل شاخص 15٪ "پایه" و اساسی ، بهبود صفحه بندی و تعدادی از به روز رسانی ها در لینک های سایت است.

 

گراف دانش _ 16 می 2012

 

در یک قدم مهم به سوی جستجو معنایی (محتوایی)، گوگل شروع به ساختن «نمودار دانش» کرد، نمایشگر یکپارچه SERP که شیء تکمیلی در مورد افراد، مکان ها و موارد خاص را ارائه می کند. انتظار می رفت برای دیدن "پانل های دانش" بیشتر و بیشتر SERP در طول زمان ظاهر شود.

 

پنگوئن 1.1 (#2) 25 می 2012

 

گوگل اولین بار به روز رسانی داده های هدفمند خود را بعد از به روز رسانی الگوریتم "پنگوئن" منتشر کرد. این امر تایید کرد که اطلاعات پنگوئن در خارج از شاخص جستجوی اصلی پردازش شده است، مانند اطلاعات پاندا.

 

39 پک جون _ 7 جون 2012

 

گوگل نتایج قابل توجه ماهانه خود را منتشر کرد، که شامل 39 به روز رسانی در ماه می بود. تغییرات عمده شامل ارتقای پنگوئن، شناسایی بهتر پیوند، تغییرات در بازنویسی عنوان / قطعات سایت و به روز رسانی در Google News بود.

 

Panda 3.7 (#15)  _ 8 جون 2012

 

گوگل یکی دیگر از بروزرسانی های داده های پاندا را ارائه داد که ادعا می کرد که کمتر از 1 درصد به نمایش داده ها تاثیر می گذارد. اطلاعات نوسان رتبه بندی نشان می دهد که تاثیر بطور قابل توجهی بالاتر از به روز رسانی های قبلی پاندا (3.5، 3.6) بود.

 

Panda 3.8 (#16) _ 25 جون 2012

 

گوگل یک آپدیت جدید پاندا را منتشر کرد، اما این ظاهرا همان آپدیت قبلی بود (بدون تغییر الگوریتم) و اثرات بسیار ناچیزتری نسبت به پاندا 3.7 داشت.

 

اخطارهای لینک _ 19 جولای 2012

 

گوگل در یک حرکت تکراری در مارس / آوریل تعداد زیادی از هشدارهای پیوند غیر طبیعی را از طریق ابزار وب مستر گوگل ارسال کرد. پس از یک دور کامل، آنها اعلام کردند که این هشدارها ممکن است در واقع یک مشکل زیاد جدی نباشد.

 

Panda 3.9 (#17) _ 24 جولای 2012

 

یک ماه پس از پاندا 3.8 گوگل یک آپدیت جدید Panda را منتشر کرد. رتبه بندی برای 5-6 روز متغیر بود، هرچند هیچ روزی به اندازه کافی بلند نبود که بتواند تمام مراحل آپدیت را در خود جا کند. گوگل ادعا کرد که ~ 1٪ از تغییرات تحت تاثیر قرار گرفتند.

 

مجازات DMCA (دزد دریایی) _ 10 آگوست 2012

 

گوگل اعلام کرده است که احتمالا از طریق درخواست حذف DMCA، مجازات های سایت را با نقض حقوق کپی رایت تکرار خواهد کرد. زمان بندی به عنوان "شروع هفته آینده" (13/8/13) اعلام شد.

 

جون/جولای 86 پک _ 10 آگوست 2012

 

پس از یک تعطیلات تابستانی، برجسته ترین آپدیت های کیفیت جستجو در ماه جون و جولای در یک پست مهم قرار گرفتند. به روز رسانی های عمده شامل داده های پاندا و الگوریتم تازه سازی، بهبود رتبه بندی سفارش (؟)، تقویت رتبه بندی برای "منابع قابل اعتماد"، و تغییر در خوشه بندی سایت.

 

7 نتیجه Serp ها _ 14 آگوست 2012

 

گوگل تغییرات قابل توجهی را به 10 برتر تغییر داد و آن را به 7 نتیجه برای بسیاری از نمایش ها محدود کرد. تحقیقات ما نشان داد که این تغییر در عرض چند روز به پایان رسید، و در نهایت در حدود 18٪ از کلمات کلیدی ما را دنبال کرد.

 

Panda 3.9.1 (#18) _ 20 آگوست 2012

 

گوگل یک بار دیگر به روز رسانی داده های پاندا را برداشت، اما تاثیر آن به اندازه کافی کم بود. از آنجایی که پاندا سری 3.0 از شماره های 3.9 حذف شد، بروز رسانی جدید 3.9.1 خوانده شد.

 

Panda 3.9.2 (#19) _18 آگوست 2012

 

گوگل یک آپدیت پاندای دیگری را منتشر کرد که به نظر می رسد فقط یک سری داده بوده است. شیب تغییرات بر اثر رتبه بندی متوسط ​​بود، اما در مقایسه با یک تغییر الگوریتم مقیاس بزرگ به روز رسانی را داشت.

 

تطبیق دقیق دامنه (EDM) _ 18 سپتامبر 2012

 

گوگل تغییری در نحوه اداره دامنه های دقیق (EMDs) اعلام کرد. این باعث کاهش رتبه بندی در مقیاس بزرگ شد و باعث کاهش رتبه ها EMD ها در داده های MozCast تقریبا  بیش از 10٪ شد. به بیان رسمی این که این تغییر 0.6٪ از کویری ها را تحت تاثیر قرار داد (بر حسب حجم).

 

Panda #20 _ 27 سپتامبر 2012

 

همپوشانی به روز رسانی EMD، به روز رسانی نسبتا بزرگ پاندا (algo + data)، رسما بر روی 2.4٪ از نمایش داده شد. به عنوان سری 3.X اندکی عجیب بود، سورس های صنعت نت تصمیم به شروع نامگذاری به روز رسانی پاندا به ترتیب گرفتند (این 20 بود).

 

 

آگوست / سپتامبر 65 پک _ 4 اکتبر 2012

 

گوگل لیست ماهانه (دو ماهانه) خود را از لایه های جستجو خود را منتشر کرد.شامل 65 به روز رسانی برای ماه های اوت و سپتامبر که شامل SERPs 7، گسترش گراف دانش، به روز رسانی در مورد چگونگی محاسبه "کیفیت صفحه" و تغییر در نحوه تعیین نتایج محلی است.

 

پنگوئن #3 _5 اکتبر 2012

 

پس از اعلام اینکه آپدیت جدید پنگوئن یک به روز رسانی تاثیر گذار خواهد بود، گوگل نسخه به روز رسانی جزئی Penguin را منتشر کرد، که "0.3٪ از کویری ها" را تحت تاثیر قرار داد. نسخه پنگوین به روز رسانی شد، مشابه پاندا - این سومین انتشار پنگوئن بود.

 

لایه های صفحه #2 _ 9 اکتبر 2012

 

گوگل اعلام کرد که به زودی در ژانویه الگوریتم طرح اولیه صفحه خود را تغییر خواهد داد که صفحاتی که تبلیغات بیش از حد در بالای صفحه داشتند را مورد هدف قرار داد. معلوم نیست که این یک تغییر الگوریتم بود یا تازه ترین داده های سبک پاندا.

 

Panda #21 _ 5 نوامبر 2012

 

گوگل از 21 امین به روز رسانی پاندا خود پرده برداشت، تقریبا 1.5تا 2 هفته پس از پاندا # 20 منتشر شد. این به روز رسانی گزارش شده است که کم تاثیر بود، که رسما 1.1٪ از نمایشگرهای انگلیسی را تحت تاثیر قرار داد.

 

Panda #21 _22 نوامبر 2012

 

پس از چند پیام نامفهوم، گوگل 22 ومین به روز رسانی پاندا را تأیید کرد، که ظاهرا فقط یک سری داده بود. این به عنوان یک بروز رسانی بزرگ ظاهر شد، اما نام آن تا 19 نوامبر نامعلوم بود.

 

گسترش گراف دانش _ 4 دسامبر 2012

 

گوگل توانایی گراف دانش را به پرسشهای غیر انگلیسی، از جمله اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، پرتغالی، ژاپنی، روسی و ایتالیایی اضافه کرد. این به روز رسانی "بیش از ترجمه" بود و قابلیت های پیشرفته KG را اضافه کرد.

 

Panda #23 _ 21 دسامبر 2012

 

درست قبل از تعطیلات کریسمس، گوگل یک بروز رسانی دیگر پاندا را راه اندازی کرد. آنها رسما آن را "تازه کردن" نامیدند که 1.3٪ از نمایشهای انگلیسی را تحت تأثیر قرار داد. این تاثیر کمی بالاتر از پانداها # 21 و # 22 بود.

 

Panda #24 _ 22 ژانویه 2013

 

گوگل اولین بار به طور  رسمی خود را در سال 2013 اعلام کرد و 1.2 درصد از نمایشگرها را تحت تاثیر قرار داد. این به نظر نمی رسد مربوط به صحبت از به روز رسانی حدود 1 / 17-18 باشد(که گوگل این مورد را را تأیید نکرد).

 

Panda #25 _ 14 مارچ 2013

 

مت کاتز پیش از عرضه نسخه Panda در SMX West اعلام کرد، پیش از آنکه پاندا به الگوریتم اصلی متصل شود، آخرین به روز رسانی خود را تجربه خواهد کرد. تاریخ دقیق تایید نشده است، اما داده های MozCast نشان می دهد 3.14 _ 3.13 بود.

 

فانتوم _ 9 می 2013

 

در دوره ای که در حدود 9 ماه مه بود، گزارش های زیادی از به روز رسانی الگوریتم وجود داشت (همچنین توسط فعالیت افراد بالا دست MozCast تأیید شد). ماهیت دقیق این بروز رسانی ناشناخته بود، اما سایت های بسیاری گزارش دادند که به شدت ترافیک خود را از دست داده اند.

 

جستحو در دامنه ها _ 21 می 2013

 

گوگل یک بروز رسانی برای کنترل جمعیت/تنوع دامنه ها در عمیق SERPs منتشر کرد (صفحات 2+). زمانبندی این موضوع معلوم نبود، اما به نظر می رسید قبل از پنگوئن 2.0 در ایالات متحده و احتمالا در همان روز در سطح بین الملل اجرا شد.

 

پنگوئن 2.0 (#4) _ 22 می 2013

 

پس از چند ماه گمانه زنی در مورد نحوه آپدیت ها، نسخه 4 پنگوئن (با نام "2.0" توسط گوگل) تنها با تاثیر متوسط ​​روبرو شد. ماهیت دقیق تغییرات مشخص نشده است، اما برخی شواهد نشان دادند که پنگوئن 2.0 به لایه های  صفحه ریزتر شده و اهمیت بیشتری به آن میدهد.

 

رقص پاندا _ 11 جون 2013

 

در حالی که به روز رسانی واقعی پاندا نبود، مت کاتز توضیح مهمی در SMX Advanced ارائه کرد، که نشان می دهد پاندا هنوز ماهانه به روز رسانی می شود، اما هر دوره بروز رسانی 10 روزه انجام می شود. این "بازخوردی" نیست که بسیاری از مردم پس از پاندا # 25 انتظار داشتند.

 

آپدیت چند هفته ای _ 27 جون 2013

 

مت کاتز از گوگل یک توییت اعلام کرد که یک بروزرسانی الگوریتم چند هفته ای بین تقریبا 12 ژوئن و "هفته بعد از 4 جولای" در راه است. ماهیت به روز رسانی مشخص نبود، اما در این دوره زمانی، نوسانات گسترده ای در رتبه بندی اتفاق افتاد که در 27 ژوئن به بالاترین حد رسید (طبق داده های MozCast). به نظر می رسد که گوگل ممکن است برخی از تغییراتی را که بعدا رد شد، آزمایش کنند.

 

بازیابی پاندا _ 18 جولای 2013

 

گوگل یک آپدیت پاندا را تأیید کرد، اما مشخص نبود که آیا این یکی از آپدیت های 10 روزه بود یا چیزی جدید بود. مفهوم این بود که این الگوریتمی بود که ممکن است برخی از جریمه های قبلی پاندا را "آسان گیرانه تر" کند.

 

گسترش درخت دانش _ 19 جولای 2013

 

ظاهرا یک شبه، نمایشگر هایی با نوشته های دانش گراف (KG) بیش از نیمی (+ 50.4٪) در مجموعه داده MozCast گسترش یافت، با بیش از یک چهارم از تمام جستجوهایی که نشان می داد نوعی جدید از ورود KG بود.

 

آپدیت بی نام _ 6 آگوست 2013

 

MozCast یک حادثه عظیم جمعه (105 درجه فارنهایت) را دنبال می کند، در عین حال منابع دیگر نشان می دهد که فعالیت های مهم در طول آخر هفته اتفاق افتاده. گوگل هنوز این به روز رسانی را تأیید نکرده است.

 

مقالات عمیق _6 آگوست 2013

 

گوگل نوع جدیدی از نتایج خبری را به نام "مقالات عمیق" اضافه کرد، که به محتوای بیشتری به مقالات همیشه سبز و طولانی شکل اختصاص یافته است. در راه اندازی، این پیوند سه مقاله اضافه شد و در حدود 3 درصد از جستجوهایی که MozCast دنبال می کند، را شامل بود.

 

Hummingbird  _ 20 آگوست 2013

 

گوگل در ماه سپتامبر اعلام کرد که به روز رسانی "Hummingbird" حدود یک ماه پیش آغاز شده است. ما بهترین حدسی که می زنیم این است که آپدیت MozCast در تاریخ 20 اوت ارایه شده و بسیاری از گزارش منتشر شده دلالت بر این دارد که این اتفاق از 20-22 اوت اتفاق افتاده. Hummingbird با کافئین مقایسه شده است و به نظر می رسد که به روز رسانی الگوریتم اصلی است که ممکن است تغییرات در جستجوی معناشناختی و نمودار دانش برای ماه های آینده ارایه کند.

 

پنگوئن 2.1 (#5) _ 4 اکتبر 2013

 

پس از یک شکاف 4-1 / 2 ماه، گوگل یک بار دیگر به روز رسانی پنگوئن را راه اندازی کرد. با توجه به تعیین 2.1، این احتمالا فقط یک به روز رسانی داده (در درجه اول) بود و نه یک تغییر عمده در الگوریتم پنگوئن. تأثیر کلی به نظر متوسط می رسید  ، اگرچه برخی از مدیران وب گزارش دادند که به شدت تحت تاثیر قرار گرفته اند.

 

آپدیت بی نام _ 14 نوامبر 2013

 

جستجوگرهای چندگانه گوگل فعالیت غیرعادی را، که با یک گزارش از خطاهای گسترده DNS در ابزارهای وب مستر گوگل بود را نشان دادند. گوگل این به روز رسانی را تأیید نکرد و علت و ماهیت این جریان مشخص نشد.

 

آپدیت بی نام _ 17 نوامبر 2013

 

تقریبا تمام ردیاب های فلومتریک جهانی فعالیت های تاریخ بندی شده را ثبت کردند. گوگل این به روز رسانی را تأیید نکرد، و اعلام کرد که آنها از به روز رسانی در نزدیکی تعطیلات جلوگیری خواهند کرد. MozCast همچنین افزایش برخی دامنه های جزئی (PMDs) را ثبت کرده است، اما الگوهای آن مشخص نشد.

 

هوشیار کردن نویسندگان _ 19 دسامبر 2013

 

همانطور که توسط مت کاتز پیش بینی شده بود در Pubcon لاس وگاس، نشانه گذاری نویسنده از حدود 15 درصد از کویری ها در طول حدود یک ماه ناپدید شد. این سقوط در حدود 19 دسامبر کاهش پیدا کرد، اما این رقم ها بی ثبات بودند و به مقادیر قبلی رسیدند.

 

لایه های صفحه #3 _ 6 فوریه 2014

 

گوگل "الگوریتم طرح بندی صفحات" خود را نیز بازسازی کرد، همچنین به عنوان "top heavy" شناخته می شود.این مورد ابتدا در ژانویه 2012 راه اندازی شد، الگوریتم طرح بندی صفحه سایت هایی را که تبلیغات بیش از حد در بالای آن قرار دارند را مجازات می کند.

 

آپدیت بی نام _ 24 نوامبر 2014

 

عمده الگوریتم اصلی ردیاب های فلومتریک(فلوکس) و پراکنده webmaster تقریبا 24/3-25/3 بودند، و بعضی از آنها تصور می کردند که به روز رسانی جدید پاندا "نرم تر" خواهد بود. بسیاری از سایتها تغییرات رتبه بندی را نشان دادند، اما این به روز رسانی توسط گوگل هرگز تایید نشد.

 

Payday loan 2.0 _ 24 می 2014

 

درست قبل از پاندا 0.4، گوگل آن را به روز رسانی کرد که الگوریتم وام "payday payday" است، که به ویژه کویری های اسپم را مورد هدف قرار می دهد. تاریخ دقیق رونق آن مشخص نبود (گوگل گفت: "این آخر هفته گذشته" در 5/20)، این بروز رسانی با اصلاح ورژن قبلی و جزیات را بیشتر مد نظر قرار می دهد.

 

Panda 4.0 (#26) _ 19 می 2014

 

گوگل یک آپدیت بزرگ دیگر پاندا را تایید کرد که احتمالا شامل آپدیت الگوریتم و به روز رسانی داده بود. به طور رسمی، حدود 7.5٪ از نمایشگرهای انگلیسی زبان تحت تأثیر قرار گرفتند. در حالی که مت کاتز گفت که این بروز رسانی در 20/5 شروع به کار کرد، اطلاعات ما نشان می دهد که این بروز رسانی زودتر کار خود را آغاز کرده است.

 

Payday loan 3.0 _ 12 جون  2014

 

کمتر از یک ماه پس از به روز رسانی Payday Loan 2.0 anti-spam، گوگل یک ارایه مجدد بزرگ دیگر را راه اندازی کرد. اظهارات رسمی نشان می دهد که 0.2 سایت های خاص را هدف قرار داده است، در حالی که 0.3 نمایشگرهای هرزنامه را هدف قرار داده است.

 

حباب الصاق عکس نویسندگان _ 28 جون 2014

 

جان مولر یک اعلامیه غافلگیر کننده (در تاریخ 25 ژوئن) ارایه کرد که گوگل تمام عکس های خود را از SERPs (که به شدت به عنوان پیوند به Google+دارد) ترویج می کند، حذف کرد. این حباب در حدود 28 ژوئن کامل شد.

 

آپدیت کبوتر _ 24 جولای 2014

 

گوگل دنیای جستجوگرهای محلی را با یک بروز رسانی که به طور چشمگیری نتایج جستجوی برخی از نتایج محلی را تغییر داد، و نحوه اداره و تفسیر نشانه های مکان را تغییر داد. گوگل ادعا کرد که کبوتر روابط نزدیک بین الگوریتم محلی و الگوریتم های اصلی ایجاد خواهد کرد.

 

HTTP/SSL update _ 6 آگوست 2014

 

بعد از ماه ها انتظار، گوگل اعلام کرد که آنها به سایت های امنیتی اهمیت بیشتری می دهند و افزودن رمزگذاری باعث افزایش رتبه بندی های سایت های کم اهمیت خواهد شد. آنها بر این تأکید داشتند که این افزایش تاثیر از کمترین اثر شروع می شود، اما به طور ضمنی ممکن است افزایش یابد اگر بازخورد آن مثبت باشد.

 

حذف نویسندگان _ 28 آگوست 2014

 

گوگل اعلام کرد که به طور کامل از نشانه گذاری نویسنده (و دیگر فرآیندهای آن را حذف نخواهد کرد). از صبح روز بعد، نوشته های نوشته شده توسط همه SERPs ناپدید شدند.

 

Panda 4.1 (#27) _ 23 سپتامبر 2014

 

گوگل یک به روز رسانی قابل توجه پاندا را ارایه کرد که شامل یک مولفه الگوریتمی خاص بود. آنها تخمین زدند در 3تا 5 درصد از نمایشگرها تاثیر قرار خواهند گرفت. با توجه به "برنامه ریزی آهسته"، زمان دقیق مشخص نشد.

 

در جعبه تازه ها  _ اکتبر 2014

 

گوگل چیزی شبیه یک تغییر صفحه نمایش به نتایج خبرخوان خود اضافه کرده بود، اما بعدا اعلام کرد که آنها پیوندهای خبری را به مجموعه های بسیار بالایی از سایت های بالقوه گسترش داده اند. ارایه نتایج خبری در SERPs نیز موجب شد  سایت های خبری مهم گزارش دهند که تغییرات ترافیکی قابل توجهی در سایتشان رخ داده.

 

پنگوئن 0.3 _ 17 اکتبر 2014

بیش از یک سال پس از به روز رسانی قبلی پنگوئن (2.1)، گوگل یک آپدیت جدید پنگوئن را راه اندازی کرد. این به روز رسانی ظاهرا کم تاثیرتر از حد انتظار بود (<1٪ از کویری های ایالات متحده / انگلیسی زبان را تحت تاثیر قرار داد) و احتمالا تنها آپدیت داده بود(نه الگوریتم جدید پنگوئن). زمان بروزرسانی مشخص نبود و گوگل ادعا کرد که در طول هفته ها به سطح جهانی گسترش خواهد یافت.

 

دزد دریایی 0.2 _ 21 اکتبر 2014

 

بیش از دو سال بعد از به روز رسانی اصلی DMCA / Pirate، گوگل یک بروز رسانی دیگر برای مبارزه با نرم افزار و دزدی دریایی رسانه های دیجیتال را راه اندازی کرد. این بروز رسانی به شدت هدفمند بود، و باعث کاهش چشمگیر در رتبه بندی یک گروه نسبتا کوچک از سایت ها شد.

 

پنگوئن همیشه فلومتریک _ 10 دسامبر 2014

 

یک نماینده گوگل گفت که پنگوئن به بخش به روز رسانی مداوم منتقل شده است،و دیگر دور از نواقص  به روز رسانی های عمده است. در حالی که جدول زمان بندی دقیق آن مشخص نبود، این ادعا به نظر میرسید که پس از پنگوئن 0.3(از جمله ادعاهای تایید نشده از یک پنگوئن 3.1) در جریان جاری قرار دارد.

 

گسترش کبوتر (UK,CA,AU) _ 22 دسامبر 2014

 

به روز رسانی الگوریتم اصلی محلی گوگل، به نام "کبوتر"، به انگلستان، کانادا و استرالیا گسترش یافت. به روز رسانی اصلی در ژوئیه 2014 به ایالات متحده رسیده بود. این به روز رسانی در تاریخ 22 تایید شد، اما ممکن است در اوایل 19ام به پایان رسیده باشد.

 

آپدیت بی نام _ 4 فوریه 2015

 

چندین SERP-trackers و بسیاری از وب مسترها گزارش تغییر عمده ای در Google SERPs را گزارش دادند. گمانه زنی ها حاکی از یک به روز رسانی متمرکز بر تجارت الکترونیک بود که این به روز رسانی قابلیت استفاده از تلفن همراه را می داد. گوگل رسما این به روز رسانی را تأیید نکرد.

 

آپدیت موبایل (AKA)آخرالزمان گوشی ها _ 22 آوریل 2015

در یک حرکت نادر، گوگل پیش از اعلام یک به روز رسانی الگوریتمی، به ما گفت که رتبه بندی های تلفن همراه در سایت های تلفن همراه دوستانه از تاریخ 21 آوریل متفاوت خواهد بود. تأثیر این بروزرسانی،تاثیرش در کوتاه مدت، خیلی کوچکتر از حد انتظار بود، و داده های ما نشان داد که جریان الگوریتم در آوریل 22 به اوج خود رسید.

 

آپدیت کیفیت _ 3 می 2015

 

پس از گزارش های بسیاری از تغییرات در مقیاس بزرگ، که در ابتدا به نام "فانتوم 2" خوانده می شد، گوگل یک تغییر الگوریتم اصلی    را  ارایه کرد که "سیگنال های کیفیت" را تأیید می کرد. به نظر می رسد این به روزرسانی تأثیر گسترده ای داشته باشد، اما Google جزئیات خاصی درباره ماهیت سیگنال های مربوط به آن را بیان نکرد.

 

Panda 4.2(#28) _ 17 جولای 2015

 

گوگل اعلام کرد تازه ترین اطلاعات پاندا را ارایه کرده است و اعلام کرد که ارایه کامل آن می تواند ماه ها طول بکشد. تاثیر فوری این آپدیت ناشناخته بود و هیچ نشانه ای از یک بروز رسانی الگوریتم عمده وجود نداشت.

 

مغز رتبه بندی _ 26 اکتبر 2015

 

گوگل یک اعلامیه بزرگ منتشر کرد که بیان  می کرد که افزایش یادگیری ماشین رتبه بندی ماههاست که بخشی از یک الگوریتم خاص بوده و به سه عامل تاثیرگذار بر رتبه سوم کمک خواهد کرد.

* توجه: این فقط تاریخ اعلامیه است - ما بر این باوریم که راه اندازی واقعی نزدیک به بهار 2015 اتفاق افتاد.

 

آپدیت بی نام _ 8 ژانویه  2016

 

ابزارهای مختلف ردیابی (از جمله MozCast) جنبش رتبه بندی تاریخ بندی را نشان دادند که بعدا گوگل از آن به عنوان "به روز رسانی مرکزی algo" یاد کرد. گوگل رسما گفت که این به روز رسانی پنگوئن نیست، اما جزئیات دیگر آن نامعلوم باقی ماند.

 

لرزاندن AdWords _ 23 فوریه 2016

 

گوگل تغییرات بزرگی در AdWords اعمال کرد، کلیه ستون های سمت راست را حذف کرد و بلوک های بالای 4 تبلیغ را در بسیاری از جستجوهای تجاری جستجو کرد. در حالی که این یک بروزرسانی جستجوهای پرداخت شده بود، این امر پیامدهای قابل توجهی برای CTR برای نتایج پرداخت شده و ارگانیک به ویژه در مورد کلمات کلیدی رقابتی داشت.

 

آپدیت بی نام بزرگ _ 23 فوریه 2016

 

MozCast و سایر ترافیک هوائی گوگل، یک الگوریتم ترسناک هفته ای را که از لحاظ تاریخی نادر بوده اند، نشان می دهد، از جمله دمای 97 درجه ای. گوگل این به روز رسانی را تایید نکرد و هیچ توضیحی تا کنون در این مورد نداده است.

 

Mobile-friendly2 _ 12 می 2016

 

فقط بیش از یک سال پس از به روز رسانی اصلی "موبایل دوستانه"، گوگل موجب افزایش یکی دیگر از رتبه بندی سیگنال شد تا به سود سایت های تلفن همراه در جستجوی تلفن همراه باشد. از آنجایی که اکثر سایت هایی که ما دنبال می کنیم در حال حاضر از نظر قابلیت های تلفن همراه هستند، به احتمال زیاد تاثیر آخرین به روز رسانی کوچک است.

 

 

"possum" _ 1 سپتامبر 2016

در حالی که گوگل تایید نکرده بود، MozCast دمای شدید 108 درجه و کاهش میزان شیوع بسته های محلی را ثبت کرده است و جامعه محلی جستجوگرها یک تکان عمده ای در نتایج بسته نشان داد. داده ها نشان می دهد که این به روز رسانی (یا به روز رسانی همزمان) نیز به شدت تحت تأثیر نتایج ارگانیک قرار گرفته است.

 

عکس ها/ افت جهانی _ 13 سپتامبر 2016

 

MozCast ضریب هوشی خود را با دمای 111 درجه و ضریب خروج 50٪ با تصویر (جهانی / عمودی) ثبت کرده است. تحرکات شدید در نتایج جهانی نتیجه یک موضع ارگانیک را در صفحه اول باز کرد و باعث تغییرات قابل توجهی در رتبه بندی شد، اما این احتمال وجود دارد که این بخشی از به روز رسانی بسیار بزرگتر است.

 

اعلام پنگوئن 4.0 _ 23 سپتامبر 2016

پس از تقریبا دو سال انتظار، گوگل در نهایت اعلام کرد یک به روز رسانی بزرگ پنگوئن در جریان است. آنها اعلام کردند که پنگوئن جدید در حال حاضر شروع به کار کرده است و به الگوریتم "مرکزی" متصل شده. ارزیابی اولیه تأثیر آنرا کم نشان میداد، اما بعدها مشخص شد که انتشار پنگوئن 4.0 به طور غیرعادی طولانی و چند مرحله ای بود (نگاه کنید به 27 سپتامبر و 6 اکتبر).

 

پنگوئن 4.0 بخش اول _27 سپتامبر 2016

 

مرحله اول پنگوئن 4.0، که احتمالا در حدود 22 تا 23 سپتامبر راه اندازی شد، آغاز الگوریتم جدید "gentler" پنگوئن بود که لینک های بد را کم ارزش می کرد، نه سایت های مجاز. جدول زمان دقیق تایید نشده است، اما ما اعتقاد داریم که این برنامه ریزی حداقل چند روز به طور کامل به روز رسانی شد، و ممکن است در تاریخ 27 سپتامبر به یک سنسور دمای الگوریتم (113 درجه) مطابقت پیدا کرد.

 

پنگوئن 4.0 بخش دوم _6 اکتبر 2016

 

مرحله دوم پنگوئن 4.0 معکوس کردن تمام جریمه های قبلی پنگوئن بود. به نظر می رسید که این اتفاق بعد از کد جدید اتفاق افتاد و ممکن است دو هفته طول بکشد. فعالیت پست نگاری پنگوئن در 6 اکتبر (با 116 درجه) یک قله نهایی داشت، اما مشخص نیست که آیا این حاصل تاثیرات پنگوئن بود یا یک بروزرسانی جدید. بعد از 6 اکتبر، شدت عملکرد الگوریتم شروع به کاهش کرد.

 

آپدیت بزرگ بی نام _ 10 نوامبر 2016

 

MozCast  در (10 نوامبر) و (18 دسامبر) یکی دیگر از شدت عمل بزرگ (106 درجه) را کشف کرد. پچ پچ ها در طول هر دو دوره بالا بود، بعضی از آنها نشان می داد که دومین نشانه بازگشت به به روز رسانی قبلی است. گوگل هیچ رویدادی را تایید نکرده است. بسیاری از افراد در یک دوره زمانی مشابه در تاریخ تاثیراتی را در SERP ها گزارش دادند، اما مشخص نیست که آیا این دلیل داشت یا یک اتفاق تصادفی بود.

 

آپدیت بزرگ بی نام _ 14 دسامبر 2016

 

ردیاب های چندگانه Google در حدود 14-15 دسامبر تغییرات فلومتری نادری را نشان می دهند که شامل دمای 109 درجه فارنهیت MozCast  نیز بود. پچ پچ وبسایت ها نیز بسیار زیاد شده بود ، اما گوگل این بروزرسانی را تأیید نکرد.

 

مجازات نفوذ بصری _ 10 ژانویه 2017

 

گوگل شروع به اجرای مجازات پاپ آپ های تهاجمی کرد که ممکن است باعث آسیب رساندن به تلفن همراه کاربر شود. گوگل همچنین هشدار بی ثابقه ای از این به روز رسانی را از پنج ماه پیش اعلام کرد. MozCast دمای بالا را از 10 تا 11 ژانویه نشان داد، اما بسیاری از جستجوگرها کمترین تاثیر را در سایت هایی که باید تحت تاثیر قرار گرفته باشند را گزارش کرده اند.

 

آپدیت بزرگ بی نام _ 1 فوریه 2017

 

یک دوره شتاب الگوریتم سنگین در حدود 1 فوریه شروع شد و تا حدود 6 فوریه به طول انجامید. مشخص نیست که آیا این به روز رسانی های چندگانه الگوریتمی بود یا یک بروز رسانی ساده با یک رل توسعه یافته بود، اما شواهد احتمالی نشان می داد حداقل دو به روز رسانی اتفاق افتاده.

 

آپدیت بزرگ بی نام _ 6 فوریه 2017

 

تغییرات الگوریتمی می که از 1 فوریه شروع شد و برای یک هفته کامل ادامه پیدا کرد و تقریبا تا 6 فوریه به طول انجامید. چت روم وب مسترها و مطالعات موردی در صنعت وب سایت نشان می دهد این رویدادهای جداگانه روی داده است.

 

“ Fred” تایید نشده _ 8 مارچ 2017

 

با اخباری که بر سر زبان ها زمزمه میشد به نظر میرسید که گوگل یک آپدیت اصلی دیگر ارایه کرده که تمام سیستم سئو را تحت تاثیر قرار خواهد داد که من باب شوخی بهش آپدیت fred میگفتند و بعد از مدتی این مطلب که این یک آپدیت اصلی نبود آشکار شد.
 

برترین 50% HTTPS گوگل _ 16 آوریل 2017
 

با استناد بر داده های MozCast- تقریبا 10هزار ست جستجو و نیمی از نتایج صفحه اول جستجوی ارگانیک تحت HTTPS تا اواسط آمریل در امان بودند که این آمار تا اواخر سال 2017 تا نزدیک به 75% رسید
 

آپدیت بینام _ 17 می 2017
 

MozCast و ابزارهای دیگر یک تغییر عظیم چند روزه را که حدود 17 ماه مه آغاز شد، ردیابی کردند. این یک دوره طولانی از تغییرات شدید الگوریتم بود که ممکن است برای چند ماه پس از آن هم حل نشده باشد.
 

 

Google Jobs _ 20 جون 2017
 

گوگل بظور رسمی پورتال مشاغل خود را ارایه کرد که به تنهایی سه پک کاری لیست شده را در خود جای داده بود و نتایج جستجو نمایش داده میشد.این نتایج داده های تامین کنندگان اصلی مانند LinkdIn,Monster,GlassdoorوCareerBuilder بود
 

آپدیت بینام_27سپتامبر 2017
 

بررسی کنندگان الگوریتم ها (مانند MozCast) و وبمستر ها افزایش تغییر نتایج شدیدی را در اطراف 25ام سپتامبر پیدا کرده بودند که بنظر میرسید تا 27ام شدت گرفت و تقریبا همین مقدار نیز طول کشید تا فروکش کند.اما باز هم هیچ آپدیتی به صورت رسمی تثبیت نشد.
 

اخطارHTTPS مرورگر کروم _ 17 اکتبر 2017
 

با ارایه کروم 62 گوگل شروع به اخطار دادن برای کاربرانی که از سایت های غیر امن بازدید میکردند کرد.در حالی که هیچ آپدیت الگوریتمی نیز درکار نبود، اما این اقدام گوگل یک حرکت مهم در سوق دادن جهان به سمت HTTPS بود و این حرکت ممکنه به ترافیک سایت هم تاثیر بگذارد.
 

ارایه چکیده های اسنیپت ها_ 27 اکتبر 2017
 

پس بازه ای چند روزه از 27-31 اکتبر یک اتفاق قابل توجه در دنیای اسنیپت ها اتفاق افتاد.که این اتفاق همزمان با تغییرات پنل دانش بود که گوگل به نظر میرسید مایل به افزودن پنل ها و آبجکت های متفاوتی مثل (travel ,toilet,web design و غیره بود)که بیشتر این پنل ها تا 15 دسامبر ناپدید شدند.
 

آپدیت بی نام_ 14 نوامبر 2017
 

دنبال کنندگان الگوریتم ها و وبمسترها با هم در مورد کشف تغییرات شدید در نتایج را بحث میکردند.و این قضیه تا 15 نوامبر طول کشید و گوگل بصورت رسمی آن را تایید نکرد.
 

 

افزایش طول اسنیپت ها_30نوامبر 2017
 

 

بعد از تست و بررسی اسنیپت های طولانی تر به مدت دو سال گوگل آنهارا به قسمت عظیمی از نتایج تعمیم داد.و این مارو واردار کرد تا با حد جدیدی از meta description انتقال دادکه تا 300 کاراکتر که قبلا 155 کاراکتر بود افزایش پیدا کرد(تقریبا دوبرابر شد).گوگل تایید کرد که آپدیت اتفای افتاده و چه تغییری را شامل میشود ولی در مورد جزییات این قضیه چیزی را اعلام نکرد.
 

 

 

ترجمه شده توسط takin pardaz


مترجم: محمود ممقانی

تاریخ آپدیت: 14-02-2017