مطالب مفید

6 راهکار کاربردی برای بالا بردن رنکینگ سایت

 

سال 2018 میلادی اومدو بازهم آپدیت های روزانه گوگل و پیشنهادای جدید که قراره تو سال جدید چه اتفاقایی بیفته و پیشنهادا برای بالا بردن رنکینگ و از دست ندادن رنک فعلی بین سئو کارای عزیز دغدغه ای شده برا خودش.ماهم برای اینکه کمی کمک کرده باشیم به سفارش شرکت تبلیغاتی تکین پرداز تبریز یه ترجمع خیلی عالی و مفید براتون آماده کردیم که امیدواریم بپسندید.
 

 

بخش اول
 

 

چگونه خود را برای رتبه اول موبایل گوگل آماده کنیم:3 راه بسیار ساده
 

 

RankBrain یک سیستم یادگیری ماشینیه که به گوگل کمک میکنه تا نتایج جستجو را مرتب کنه.
 

 

شاید به نظر پیچیده بیاد ولی نیست.
 

 

RankBrain به سادگی این را درک میکنه که کاربرا تو نتایج جستجو چطور عمل میکنن و سایت ها رو بر همین اساس رتبه بندی میکنه


 

برای مثال بیاید یه کلمه مثل “cold brew coffee” رو تو گوگل جستجو کنیم
 

cold brew screen shot



نتیجه 4# یه جورایی چشمتونو میگیره شما هم فوری روش کلیک میکنید.
 

و وقتی میرید تو..."وای! این بهترین مقاله ایه که تا حالا خوندم". پس شما تا آخرین کلمه شو میخونین.
 

مغز امتیاز دهی اینو ثبت میکنه و به سایت شماره 4 امتیاز رنکینگ ثبت میکنه.
 

از یه طرف دیگه بیاید اینطوری به قضیه نگاه کنیم که شما همین جستجورو انجام میدید و بدون اینکه حتی نگاهم بکنین نتیجه 1 رو باز میکنین.
 

میرید تو میبینید محتواش زیادم بدردبخور نیست.در نتیجه بعد چند ثانیه از سایت در میاید و میرید تو سایت چهارم که یه چیز بدرد بخور در مورد قهوه پیدا کنین که ارزش خوندن داشته باشه.
 

مغز امتیاز دهی اینم متوجه میشه که مردم از نتیجه شماره یک زود در میان و گوگل هم اونو از نتیجه شماره یک میاره پایین.
 

همونجور که میبینین مغز امتیاز دهی رو دوتا چیز زوم کرده.
 

1.مردم چقد تو پیج شما وقت صرف میکنن(Dwell Time)
 

2. درصدی از مردم که رو نتایج شما کلیک میکنن(Click Through Rate)
 

بیاین این دوتارو بیششتر راجبشون حرف بزنیم
 

Dwell Time= چقدر یک وبگرد که با گوگل وارد شده زمانشو تو پیج شما میگذرونه.
 

در کل مغز امتیاز دهی به این مورد خیلی زیاد اهمیت میده.
 

در واقع یکی از کارکنای بخش RankBrain تو کانادا اخیرا به این موضوع اشاره کرده که گوگل این مسیله رو به عنوان مسیله امتیاز دهی بیشتر مد نظر داره، اینم میگه که نحوه امتیاز دهی از این قراره که:"از وقتی یه نفر کلیک میکنه تو یه پیج میره تو پیج میمونه تا در بیاد زمان محاسبه میکنه"
 

google dwell time limit



و همین صنعتی که در مورد پارامترهای موتور جستجو کار میکنن این موضوع رو هم بهش اشاره میکنن که متوسط dwell time 3دقیقه و 10 ثانیست.
 

اگه یکم رو گوگل آنالیتیک کار کرده باشید میبینید که +3 دقیقه رنگش سبزه و کمتر از اونم که باشه قرمز میشه.
 

واینم اتفاقی نیست که سایت هایی که dwell time بالایی دارن همیشه رنکینگ بهتریم دارن. در واقع مغز امتیاز دهی بخاطر همین موضوع به اونا رنکینگ میده.
 

اگه به این موضوع دقت کنین که: وقتی شما زمان زیادی رو تو یه پیج میگذرونین پس احتمالا از محتواش خوشتون اومده.
 

و اگه یه عده دیگم همین حسو داشته باشن ، گوگل اون مطلبو رنک بالاتری بهش میده که راحتتر بشه پیداش کرد.
 

رابطه مغز امتیاز دهی و جستجوی ارگانیک(CTR)
 

مهندس گوگل "پائول هار" تو یه کنفرانس این اسلاید و نشون داد و دنیای سئو رو تقریبا بهم زد.
 

paulo haar SEO formula



در کل این تصویر میگه که:
 

مغز امتیاز دهی بعضا سایت ها رو بیشتر از اونچه که لازمه رنکینگشونو بالا میبره. و اگه اون پیج متوسط بالایی از CTR رو تونست به دست بیاره گوگل کلا به اون سایت رنکینگ بالایی میده.
 

البته زیاد خوشحال نباشید اگه کسی رو سایت شما کلیک نکنه چرا باید تو صفحه اول SERP باشید؟
 

البته اینم هست که اگه سایت شما کلیک خور داشت چرا گوگل باید شما رو تو صفحه 9# دفنتون کنه؟
 

اگه یه چندتا استراتژی ساده که باهاش CTR تونو بخواید بالا ببرید لازم داشته باشید. این اینفوگرافی که توسط لاری کیم طراحی شده رو ببینین.
 

CTR infograph



بخش دوم
 

چطور یه CTR جمع کن حرفه ای باشیم:
 

اگه میخواید یه سئو کار حرفه ای تو سال 2018 باشید باید یه CTR جمع کن حرفه ای باشید.
 

بله دقیقا بخاطر مغز امتیاز دهی.
 

و، همچنین بخاطر این:
 


 

و:
 



 

و بیشترم بخاطر این:
 



در واقع: یک کمپانی که در این صنعت(سئو) کار میکنه به این نتیجه رسیده که که CTR ارگانیک از سال 2015 ،37% افت داشته.
 

هیچ راز پشت پرده ای هم نداره: گوگل با Answer box (جعبه جواب) ، ads (تبلیغات) ، people also ask (بخش مردم همچنین می پرسند) و خیلی چیزای دیگه یکم جستجوی ارگانیک رو خلوت کرده.
 

و بخاطر اینکه بتونین رو پاتون وایسید باید نتیجه جستجوی شما داد بزنه که "رو من کلیک کنین"... یا اینکه نادیده گرفته بشین.
 

این ویدیو بهتون کمک میکنه که کلیک خورتونو بالا ببرین چیزی که من بهش میگم "فن آهنربای کلیک خوری"
 

http//www.youtube.com/embed/L_6zAGJ-JO4?rel=0

بخش سوم
 

مطلبی که معنیش عمق داشته باشه برندست
 

در گذشته،گوگل چک میکرد ببینه یه کلمه کلیدی خاص رو چند بار تو محتوا استفاده کردید.
 

اگه ساده تر بگیم، گوگل 100% رو محتوای پیجتون فوکوس کرده بود.پس کرالر های گوگل میومد پیجتون و چک میکرد ببینه کلمه کلیدیتون توی:
 

  • تگ تایل
  • URL
  • آلت تکست عکستون
  • تگ توضیحات ( Description tag)
  • H1 tag



وجود داره یا نه.
 

برای اینکه عادلانه باشه بازم همونارو چک میکنن. اما امروز گوگل باهوشتر از چیزیه که قبلا بود.پس بجای اینکه محتواتونو چک کنه متن نوشتتونو چک میکنه.
 

معنیش چیه؟
 

اگه یادتون باشه: کار اول گوگل اینه که بهترین نتایج رو به کاربراش نشون بده.و در بیشتر مواقع، بهترین نتیجه، محتوایی که از کلمه کلیدی پر شده نیست.
 

در مقابل ،بهترین محتوا همون مطلبیه که عمق داشته باشه.
 

در رابطه با این موضوع باید بگم که، یک جستجوگر تو گوگل میخواد همه چیزی که لازم داره تو یه مکان پیدا کنه(one stop shopping).
 

در واقع ، تحقیقات عوامل رنک دهی اخیر ما نشون داده که محتوای عمق دار ظاهرا بهترین رنکینگ رو بدست آورده.
 



چطور یه مطلب کامل عمق دار بنویسیم؟
 

پس بریم سراغ اینکه چطور یه مطلب کامل عمق دار بنویسیم که گوگل خوشش بیاد ببینتش؟
 

اول اینکه مطلبی تولید کنین که 2000 کلمه بیشتر داشته باشه.اینطوری شما میتونین تمام چیزایی که کاربرای گوگل میخوان راجب اون موضوع بدونن رو کامل پوشش بدید.
 

در واقع ، تحقیقات ما این رو نشون میده که محتوا طولانی ( مثل راهنماهای کامل و پست های بلند وبلاگ ها ) از مقاله های کوتاه بیشتر نتیجه گرفتن.
 



کلمات کلیدی LSI به محتواتون اضافه کنین
 

وقتی دارید هیولای 2000 کلمه ایتونو تموم می کنین کلمه کلیدی LSI بهش اضافه کنین.
 

کلمه های کلیدی LSI عبارتهایی هستن که کاملا در راستای سرفصل پیجتونه.
 

مثلا اینجوری بگیم که مثلا شما یه مقاله در مورد رژیم پالو تولید کردید.کلمه های LSI باید اینجوری باشن.
 

  • مقوی
  • لاغر کننده
  • کاهش وزن
  • دستور تهیه
  • دانه ها



و وقتی گوگل این کلمه های LSI رو تو محتوای صفحتون میبینه ، به این فکر میکنه که:"عالیه! این پیج این مطلبو کامل پوشش داده"
 

حالا چطور کلمه های LSI رو پیدا کنیم؟ اینجا سه تا راه خیلی آسونه پیدا کردنشونو بهتون میگیم.
 

اول اینکه از LSI گراف ها استفاده کنین.
 



فقط کلمه کلیدیتونو بهش اضافه کنین و اون کلی کلمه کلیدی که به اون مربوطه رو بهتون نشون میده.
 



بعد هر کدوم از اینا که چشمتونو گرفت به مطلبتون اضافه کنین.
 

دوم اینکه، از ol های مناسب برای گوگل استفاده کنین.کافیه دنبال کلمه های کلیدی هدفتون برین، وبعدش بررسی کنین که کاربرا بیشتر دنبال کدوم نتیجه که تو قسمت پایین نتیجه جستجو هست میرن.
 



کلمه هایی که تو عکس بالا bold شدن همون کلمه های LSI هستن.
 

و آخر اینکه میتونین برین تو google keyword planner و دنبال LSI های مناسب بگردین.که چجوریشو اینجور بگم که: میرین تو صفحه کلمه کلیدیتونو توش وارد میکنین و دکمه get ideas رو میزنین.
 



بعدش نتایجو بررسی کنین.بیشتر اینا کلمه های LSI هستن.
 



بخش چهار
 

آماده باشین که اولویت ایندکس با موبایل تو راهه.
 

سال قبل گوگل اعلام کرد که میخوان اولویت رنک دهی رو به ورژن موبایل بدن.
 

اگه بخوایم ساده تر بگیم ، گوگل فکر میکنه ورژن موبایل سایت شما ورژن اصلیه حتی اگه کسی از روی دسکتاپ شما رو سرچ کنه.
 

این حرکت معنی داره. در حال حاضر 60% جستجوهای گوگل داره از موبایل انجام میشه و این مسیله در آینده هم قراره بیشتر بشه ظاهرا.
 

حتی اگه اولویت ایندکس گوگل تا الانم تغییر نکرده، میتونه هر لحظه عوض بشه. به خاطر همینم میگیم که آماده باشید.
 

3 تا راه حل خوب برای آماده شدن برای اولویت ایندکس با موبایل
 

1.کل مطلبتونو توی هر دو ورژن موبایل و دسکتاپ کامل بزارید
 

دیدین بعضی وقتا بعضیا مطلبشونو برای ورژن موبایل مخفی میکنن؟ مثلاین عکس
 


خب این وقتی موبایل اولویت ایندکس بگیره تبدیل به یه مشکل خیلی بزرگ میشه.
 

همین که اولویت موبایل بیاد سر کار کرالرهای سایت اینطوری فکر میکنن که ورژن موبایل ورژن اصلیه و مطلب مخفی شده 100% نادیده گرفته میشه.
 

این همون دلیلیه که ازتون میخوایم که نه تنها برای دسکتاپ بلکه برای دوستای موبایلیتونم مطلبو باز بزارید.
 

برای مثال وقتی شما همچین پست خوبی رو از یه سایت با گوشیتون میبینین همون حس خوبیرو که با دسکتاپ تجربه کردینو تجربه میکنین.
 

 



همونطور که میبینین هیچ دکمه مخفی منو یا بخش بازشو توی این صفحه نیست.
 

2.ریسپانسیو(واکنشگرا) طراحی کنین
 

از اونجاییکه زیاد فنیه رد میشیم این مسیله رو
 

3.سایتو یجوری طراحی کنین که بشه ازش با گوشی استفاده کرد
 

من خیلی سایت دیدم که از نظر فنی با موبایل و تبلت سازگارن ولی استفاده از اون سایت با گوشی خیلی سخته.
 

همونجور که تو بخش یک بهتون گفتم مغز امتیاز دهی شدیدا حساب میکنه که کاربراتون چقد تو سایتتون میمونن.
 

و اگه مردم ببینن کار کردن با سایت شما مصیبت شده براشون دوبار فکر نمیکنن همون دکمه BACK رو میزنن و میرن.
 

چطور بدونیم سایتمون با موبایل سازگاره؟
 

من پیشنهاد میکنم از ابزار Mobile-Friendly test tool استفاده کنین.url سایتتونو بزنین و سایت خودش میگه سازگاره یا نه



بخش 5
 

سعی کنین زیاد ویدیو استفاده کنین( یا کلا عقب میمونین )
 

ویدیو های آنلاین دارن بصورت انفجاری رشد میکنن.
 

در واقع ،آمار Cisco میگه در سال 2021 ، 80% ترافیک آنلاینو ویدیو ها بخودشون اختصاص میدن.
 

80% ! البته ممکنه این تقاضا الان اونقدر ها هم رشدش سریع نباشه. اما به این مورد توجه کنین الان بیشتر از قبل ویدیو تولید میشه و آمار HubSpot میگه 43% مردم میخوان که ویدیو ببینن.
 

کوتاه بگم که: اگه محتوای تصویری تولید نمیکنین در آینده کلا فراموش میشید.الان یکم در مورد فواید تولید ویدیو در رابطه با SEO تو سال 2018 رو براتون میگم.
 

وارد YOUTUBE بشید
 

Youtube در حال حاضر دومین موتور جستجوی بزرگ دنیاست.
 

و مثل همه پلتفرم های آنلاین ویدیویی داره بسرعت رشد میکنه (huffington post گزارش داد که زمانی که مردم توی youtube صرف میکنن نسبت به سال گذشته 60% رشد داشته)
 

کوتاه بگم که مردم بیشتر و بیشتر دنبال سوالاشون تو یوتیوب میگردن و از کنار گوگل راحت رد میشن.
 

پس اگه میخواین ترافیک بیشتری تو سال 2018 بدست بیارین سعی کنین ویدیو تولید کنین و اونم برای یوتیوب بهینه سازیش کنین. یوتیوب موتور بزرگیه که نمیشه ندید گرفتش.
 

قسمت خوبیم داره این قضیه؟ بیشتر مردم تنبل تر از اونی هستن که ویدیو درست کنن.پس خیلی راحته که کاری کنین که ویدیوتون دیده بشه.(البته بستگی به این داره که بدونین دارین چیکار میکنین).
 

برای مثال کانال ما کمتر از 20تا ویدیو توش داره. و اون 20 تا بیشتر از 100k بار دیده میشه هر ماه.
 



همونطور که حدس میزنین مقدار قابل توجهی از اونا به سایت ما هم سر میزنن.
 

تازه بهترم میشه اگه شما ویدیوی بهینه شده برای SEO تولید کنین و اونو تو یوتیوب بزارین.
 

چرا؟خب، برای شروع بگم که 55% از کل نتایج جستجوی گوگل شامل حداقل یک ویدیو است.(و تقریبا همه اون ویدیوها از یوتیوب وصل شدن)
 

این یه مثال از چیزیه که منظرمو نشون میده:
 



این اونقدر زیاده که گاها آدم فکر میکنه یوتیوب برا گوگله.تازه تو همین سال این قضیه بیشتر از اینم میشه.
 

در واقع گوگل شروع کرده تا نتایج یوتیوبو در بخش جستجوی عکس خودش نشون میده
 



بخش 6
 

به بخش جستجوی صدا اهمیت بدید
 

آیا جستجوی وویس یه مسیله مهم دیگست؟من شک دارم.گفته میشه محبوبیت جستجوی با وویس داره تقریبا با سرعت بیشتر میشه.
 

برای مثال بیاین یه نگاه اجمالی به این واقعیت ها بندازیم:
 

40% آدم های بالغ هر روز حداقل یک وویس سرچ میکنن.
 

وویس سرچ از سال 2008 تا الان 35 برابر شده
 

20% جستجوگرها توی موبایل وویس سرچ میکنن.
 

با دونستن این سئوکارای باهوش یک کمی از محتواشونو برای وویس سرچ بهینه میکنن.
 

چطور برای وویس سرچ سایتمونو بهینه کنیم؟
 

با اینکه ما چیزای کمی از اینکه وویس سرچ چطور کار میکنه میدونیم و اینکه بهینه سازی براش چطوری ممکنه ولی پیشنهادای ما به شما این موارده.
 

1.اول اینکه این محتوا باید تو صفحه اول باشه
 

البته خیلی واضحه که برا اینکه مردم ببیننش باید نشونش بدی بهشون
 

2.بعد،این کمک میکنه محتواتون توی خیلی از اسنیپت های مثل این نمایش داده بشه:
 



الگوریتم گوگل در حال حاضر یه اسنیپت زیبا برای این منظور آماده کرده.البته با تستی که ما انجام دادیم جستجوی گوگل یه متن نوشته نسبتا کوتاهیم میزاره بغل جستجو.
 

3.در نهایت یه بخش سوال( و جواب) تو محتواتون بزارین
 

اکثریت قریب به اتفاق جستجوگرای وویس معمولا از جملات سوالی استفاده میکنن(مثل اینکه من چجوری یه کاری رو بکنم؟)
 

وقتی اون اتفاق میفته ، گوگل سایتی رو انتخاب میکنه که اول سوالی که شده توش باشه دوم اینکه جواب حدالامکان توش باشه.
 



و وقتی میریم به همون پیج خاصی که رفتیم میبینیم که تو اون محتوا سوال ما توشه و یه جواب کوتاهم کنارشه.
 



فقط اینو بگم که همیشه به این فکر کنین الگوریتم جستجوی وویس گوگل دقیقا چی میخواد ببینه.
 



 

امیدوارم این ترجمه رو پسندیده باشید و براتون مفید بوده باشه

 

تولید شده در: شرکت تبلیغاتی تکین پرداز تبریز
 

مترجم:
 

تاریخ انتشار :

 

مطالب مرتبط:

 

سئو تصاویر
سئو منفی